Campagne Hortus Amsterdam

creatieve strategie | outdoor en online campagne

De Hortus werkt aan een droom; de eerste volledig duurzame, klimaatneutrale kas, waarin het verhaal van biodiversiteit en de relatie met het klimaat wordt verteld. Om die droom te verwezenlijken heeft de Hortus – en de planten – hulp nodig.

In samenwerking met Kiona de Vries ontwikkelden we een campagne om het publiek te vragen om te doneren. Hoe? Door een plant te adopteren. 

https://vanmorgen.dehortus.nl/adopteer-een-plant/

​Het vernieuwen van de Drieklimatenkas heeft een grote impact op de collectie. Veel planten moeten verhuizen of krijgen een tijdelijk onderkomen. Met deze donatie zorgt de Hortus ervoor dat dit veilig en zorgvuldig gebeurt. Zo worden de planten ingepakt en beschermd tijdens de reis. En door deze donatie kan de Hortus de planten bij terugkomst een voedzame bodem bieden, waarin ze hun wortels kunnen strekken en deel zullen uitmaken van een prachtige en uitgebreide collectie in een nieuwe, duurzame kas, die in de zomer van 2025 zal openen.

fotografie en animaties: Daan Brand

 
 
 

Eerste publiekscampagne (2019)

De Hortus, van…

Geld ophalen betekent een band opbouwen en urgentie aanwakkeren. Het gaat om échte ervaringen. Bezoekers en de ambassadeurs vertellen hun eigen verhaal en daarmee wordt de waarde van de Hortus getoond. Deze verhalen worden via instragram gedeeld, een kanaal waar De Hortus al populair is en een groot bereik heeft. Door al deze verhalen voel je dat De Hortus van iedereen is. Van de Amsterdammer. Van de toerist. Van de plantengek. Van de rustzoeker en van de student. Iedereen draagt bij aan het laten bloeien van de Hortus.

Beginnend met een speciaal ontwikkelde donatiepakkettenreeks voor Vrienden, via zes prominente ambassadeurs voor de brede publiekscampagne, naar een galerij gezichten van bezoekers met hun verhaal.

concept: Noortje Boer @LAVA
filmproductie: Nick Helderman